10 Aralık 2012 Pazartesi

Manevi Evlat!


















Eskişehir maçı bir kez daha gösterdi ki İbrahim Toraman stoper oynadığı zaman takım geriden organize olma konusunda çok zorlanıyor. Gerek kaleciden top almada gönülsüz oluşu, gerek top ayağındayken yerden kısa ve isabetli paslarla oyun kurmak yerine mancınık gibi topu ileri şişirme sevdasından, bu sezon şekillenen Beşiktaş'ta mecbur kalınmadıkça stoperde kullanılmamalı. Defansın önünde oynamasından da pek yana değilim zira çevre kontrolü ve top kullanma becerileri sınırlı ancak son maçta iyice ikna oldum ki kendisi kesinlikle stoper pozisyonunda daha zararlı!

Şimdi gelelim esas meseleye, yani Escude meselesine. Ersan'ın cezalı olduğu ve Veli'nin çok formsuz olduğu bir dönemde, Escude'yi stoperde kullanmak gibi basit bir formül varken neden bi tarafımızdan çözümler sıkıp Toraman'ı stoperde kullanıp defans önüne Veli'yi yerleştiriyoruz?

Bu sorunun cevabını arayan başkaları da olmuş zira Güntekin Onay'da benzer düşünceler içinde:

"Futbolcuların kariyeri tabii ki önemlidir. Ama geçmiş her şeyi yansıtmaz. Bunu da kabul ediyorum. 6 yıl boyuncu Sevilla'da Escude'yi izledim. Ama hiçbir zaman "Bu ne iyi bir stoper" demedim. Fakat tecrübeli, tekniği düzgün iyi bir oyuncuydu. Sevilla bu 6 yılında 5'inde ilk 4'e oynadı. Avrupa'da iki tane final oynadı. İspanya Kral Kupası'nda finaller oynadı. Escude, Ronaldo, Messi, Aguero ve Forlan gibi dünya çapındaki forvetlere karşı oynamış bir oyuncu. Bu oyuncu Beşiktaş'ta Ersan Gülüm cezalıyken bile oynayamayacak adam değil. Bu işin arkasında ne var? Sakat mı, isteksiz mi, Samet hoca niye oynatmıyor? Bununla ilgili mantıklı bir açıklama bekliyorum. Escude, boş adam değil. Ujfalusi ile birlikte Türkiye'deki en kariyerli stoper oyuncu Escude. Kariyer olarak Yobo'nun önünde bir oyuncu. Fransa Milli Takımı'nda ve Sevilla gibi uluslararası bir kulüpte oynamış. Niye oynamıyor? Fizik olarak hazır değil diyorlar ama Aralık ayı geldi. Hala niye hazır değil? Escude, öyle kenara atılacak bir oyuncu değil." 


Evet son derece haklı bir kıyaslama ve mantıklı sorular ancak bilmediği şu ki Toraman, hocamızın manevi evladı! Ben artık başka bir açıklamasını bulamıyorum bu sevdanın. Kendisi tribünlerin "Bu sevdadan vazgeçersek, Allah belamızı versin" sloganından etkilemiş olacak sanırım kesinlikle vazgeçmiyor! Ersan sakat, Veli formsuz ama yine de içinde Toraman olan bir çözüm üretiliyor! Senin bu gibi durumlar için aldığın ve doğru düzgün şans vermediğin bu adam bu maçta oynamayacak da ne zaman oynayacak? Allah Toraman'a zeval vermesin!!



2 yorum:

yilmaz dedi ki...

ibrahimle ilgili bizim taraftarımızda ciddi bir ön yargı var. her gelen hocanın manevi oğlu olduğu iddia edilir. Halbuki fenerbahçe ve iki kupa maçında görüldü ki escude bu takımın defans oyuncusu değil. fener maçında ilk golde gökhan'ın yanından geçişine bakın. Bir de toroman'ı hayal edin o pozisyonda. hiç değilse sarı kart alma pahasına o çalımı yemezdi toroman.

Gerçek şu ki türkiye liginde fizikli ve hamleli stoperler daha fazla iş yapıyor. Ayrıca Escude'yi taa Fener-Sevilla eşleşmesinden beri tanıyorum. Her izlediğim maçında falsosu var. Ben gelirken de umutlu değildim.

Toroman'ın ortada stoperden daha iyi olduğuna katılıyorum. Ama escude ile ikisi arasında kalırsam "bu kadar hatasına rağmen" toroman derim. Escude bence taa başından beri yanlış transfer ve 3-4 sakat olmadan bu takımda oynaması bence imkansız.

serkan dedi ki...

Escude bu takımın oyuncu değil demek için referans aldığımız maçlar bence bizi yanıltır. Kupa maçlarında nasıl oynadığımız malum. yedek ağırlıklı kadrolarla çıkıyoruz ve çok ciddi uyum sorunu yaşanıyor. Savunmanın ekip işi olduğu düşünülünce birbirleriyle sadece kupa maçında sahada yer alabilen takımda Escude'nin performansı onun gerçek performansının çok uzağında bence. Bi kere tecrübe ve sezgi olarak bence Toraman'ın çok üstünde. Hız ve çeviklik konusu tartışılır ama bizim ihtiyacımız olan şey sadece bunlar değil. Top bizdeyken, yani hücuma kalkarken yapılan abuk işler ekstra savunma performansı gerektiriyor ki Toraman-Escude kıyasının en temel değeri bu.

Ben açıkcası Samet Hoca'da Toraman'a karşı aşırı bir sempati ve güven seziyorum. "O benim kaptanım" demeçleri de buradan kaynaklanıyor. Sanki onu oynatmadığı zaman Toraman'ın şevkinin kırılmasından korkar gibi.

Escude transferi ise bence McGreggor transferinden çok daha mantıklıydı. O dönemi hatırlayalım: Egemen'in ayrılması, üstüne Sivok belirsizliği ve Ersan'ın ciddi soru işaretleri ile dolu performansı. Bence McGreggor'dan çok daha elzem bir transferdi. Sonra Sivok yuvada kaldı ve Ersan iyi performans gösterdi. Bunlar o dönem kestirilemiyordu. O nedenle yönetim ya da teknik ekibi kesinlikle anlıyorum bu transfer konusunda. Bence doğru olanı yapmışlardı.

Sözün özü Escude daha fazla şansı hak ediyor ve Toraman'a gösterilen tolerans kendisine gösterilirse bu sezon sonunda toplam faydası ondan çok daha fazla olur düşüncesindeyim.